Alla inlägg under april 2011

Av Therese Gustafsson - 20 april 2011 18:39

Idag och sex dagar fram är jag och barnen lediga..Ja visst R är visst ledig i morgon och alla andra dagar då vi kontorsråttor är lediga.Men jag och barnen tog oss även friheten att ta ledigt även på tisdag. Jag sa ju att det var såå ointressant...Men jag och barnen är glada och det är väl egentligen det som är viktigast va.  

Av Therese Gustafsson - 16 april 2011 21:24

Ja och R är föräldrar som gärna håller på regler.Alltså att man ska gå och lägga sig typ samma klockslag varje kväll (eller kanske att man ska lägga sig samma klockslag varje kväll) Men nu, då våren (och sommaren för all del) och ljuset är här då blir det bara pannkaka av allt och då speciellt på helgerna.Fast det är så jäkla rätt och det är så skönt, avkopplande och kravlöst att få ha det så ibland.


Som idag t ex. Först var jag och barnen på kalas.Det var ett utomhuskalas i en lekpark och vi hade det så himla trevlig och solen sken och barnen skrattade. Efter det så åkte vi hem och hämtade upp pappan och sedan åkte vi på dagens andra kalas som hölls i Nacka.På vägen hem från kalaset så bestämde vi att vi skulle äta på donken och barnen var helt PÅ det    Sedan åkte vi hem och åt lite glass och sedan somnade gullungarna.


Så himla trevlig dag kan man alltså sammanfatta det hele   


Av Therese Gustafsson - 12 april 2011 20:16

Anledningen till att jag är så urusel att uppdatera denna blogg är helt enkelt att jag känner att ja inte har något vettigt att skriva. Kanske motivatinen och lusten återkommer snart.Jag hoppas det.Men just nu är det lite för mycket runt omkrig så..


Återkommer så fort jag har något trevligt eller intressant att berätta   

Av Therese Gustafsson - 2 april 2011 21:12

I helgen hade alla meteorologer lovat fin väder och två siffriga varmgrader...Tydligen kändes det helt ok att dra tillbaka den prognosen i morse.Det var inte det i alla fall INTE av den delen av landet jag har valt att bo.Märsta


Morgonen började med att Noel hade bajsat ner en blöja och Tyra hade feber (Hon tog vaccin i går och feber kunde uppstå.Nu vet vi det) Inte en helt upplyftande start på helgen med andra ord. Barnen skulle få tillbringa förmiddagen hos farmor då jag hade bokat in mig på en klipptid kl 09:00(Robert är i Valencia och jobbar i helgen.) Gav dock lite febernedsättande till Ty och sedan blev hon piggare och jag körde juniorerna till farmor och jag unnade mig att bli fin hos frissan.Hon är bra, Elisabeth (frissan) bjuder på kaffe, skvallertidningar och en chokladbit då man väntar på att slingorna ska bli klar   Dessutom är hon gryym på att få till en frisyr man kan känna sig nöjd över.Vilket kanske går före en kopp kaffe hos frisören men det är ändå ett plus.Ni förstår.

Efter att jag  hade gjort mig fin och kollat av med farmor att allt gick bra så kikade jag in i några butiker i sigtuna, var lugna jag köpte baaara det jag verkligen behövde.Som alltid   

Åkte till farmor och skulle hämtade hem gullungarna men jag fick bara hem en av dom eftersom att dottern bestämt skulle stanna och primadonnan fick som hon ville.Noel ville dock följa med hem med mamman.


Pratade även med gladiatorn och där han var sken solen från en klarblå himmel och det var 25 grader varmt (inte bli bitter inte bli bitter inte bli bitter...) Bäst för honom att han köper en fett fin present(er) då han kommer hem.Annars kan han ju lika bra liksom åka tillbaka    


På eftermiddagen åkte vi en sväng till e-stoppet.Det är sånt man gör då det inte finns något bättre eller roligare att göra och Då Ty inte var så pigg så vågade vi oss inte på några större utsvävningar.Vi tog med oss farmodern och sedan blev det eftermiddagsfika hemma med oss med en go latte.


Middagen intogs i gott sällskap i form utav mormor.Har jag sagt hur sjuuukt skönt och roligt (och underlättande) det känns att få ha mor och farföräldrarna nära.Inte? Nä men då säger jag det nu.Det är sjuuukt roligt och skönt (och underlättande)

Vi tittade på "Smartare än en 5:e klassare" Jag kan lätt säga att det är jag inte. Kan man kanske få gå om igen?


Här är min nya frippa och mina fynd.Håll till godo.


 

Påskpynt.Äggljus

  Filterhållare.

  Kaffe/lattekopp med fat från Lot´s living.

    

Just hon med håret :-)



Ovido - Quiz & Flashcards