Direktlänk till inlägg 8 december 2011

snooze och pepparkaksbak.

Av Therese Gustafsson - 8 december 2011 20:21

Det är alltid nått.Nått som måste göras.Det första som får stryka på foten är sömnen.

Fast jag hade lovat mig själv att gå och lägga mig tidigt igår, så somnade jag nog inte förrän vid kvart i tolv. Följande morgon går larmet 05:45.Då är jag inte så vansinnigt trött.På jobbet och eftermiddagarna är det värre med.

Då man är trött så tryter tålamodet.Är man dessutom själv hemma med barnen många kvällar i veckan så måste man orka och man får inte bli arg för ingenting.Att jag är trött och sover för lite är enbart mitt fel, inte barnens.

Jag blir oftast inte arg, förutom ibland, då det kommer till att dom ska sova och det ropas hela tiden från barnrummen (och jo dom är trötta).

Jag kanske ska gå ner till tvättstugan och jag berättar det.Ändå, då man är därnere så kommer det, maaaaaammaaaaaa maaaammaaaaaaaaaaaaaaa!!! Idag visade sig det fula trynet och jag fullkomligt vrålar från tvättstugan -JAG ÄR FÖR FAAN I TVÄTTSTUGAN.SOOV NU!! Stolt över mitt agerande? Mycket....

Ni ska inte tro att det tar slut där.Noel är lite av  ett proffs på att ropa faktiskt.

Noel-Mamma, puss och kram.Går in och pussar och kramar. (Trots att vi redan har gjort det)

Noel-Mamma, vatten.Jag hämtar vatten

Noel-Mamma, bädda mig. Jag bäddar om

Noel-Mamma, bädda mig. Jo då har han sparkat av sig täcket, med flit så att man får bädda om.Behöver jag säga att jag kokar av ilska vid det här laget. Jag bäddar om och säger återigen att inte ropa mer och att han ska sova.

Noel-Mamma,jag vill sova i mammas säng.Nej du får sova i din säng och om du vaknar får du komma in till mamma.

Ibland ignorerar jag mammaropen.Eller så frågar jag bara vad det är, från där jag är. Men det är nästan alltid att jag ska komma dit.

Appropå det. Visst är det så att barnen nästan alltid ropar på mamman först? Så är det 9 av 10 här hemma. 

Spelar ingen roll att R sitter i soffan och inte gör någonting, kanske sitter vid datorn eller kollar tv. Jag kanske fixar med mat eller gör annat viktigt. Ändå ska mamman göra....något. Då händer det att jag faktiskt säger -Tyra lagar gör mat, du kanske kan gå till pappa och fråga honom. Vill lova att detta är ett vanligt fenomen.

I övrigt var detta en bra dag, men nu tänker jag gå och sova.


Vi bakade pepparkakor efter att jag hämtade barnen på dagis.Det var lite mysigt i alla fall. Skönt med fredag i morgon.

Baka baka liten kaka.

 


 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

9 december 2011 19:58

Barn är för sköna!
Min dotter ropar ofta på mig från sitt rum för att säga jag älskar dig pappa. Jag vet ju det är för att kolla läget. Men det är rätt mysigt få höra! :-D

Min lilltjej, innan skilsmässan så var hon mer pappig än mammig och ropade mer på mig faktiskt...

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sabina 6an

10 december 2011 07:42

Tessan jag tycker att du låter mänsklig så ha inte dåligt samvete för att du gapade från tvättstugan.
Med tanke på hur mycket du är ensam med barnen och drar det största lasset hemma och dessutom jobbar mycket så är det inte så konstigt att tålamodet tryter ibland. Tycker att du är en supet morsa.
Här ropas det oxå oftast på mamman dock sedan bebis har det blivit lite mer rop på pappan NÄR han är hemma vill säga.
Kraaaaaaaaaaam/Sabina

Therese Gustafsson

10 december 2011 08:57

Puss och kram gumman och tack för dina fina ord :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards