Direktlänk till inlägg 29 september 2011

I dont do sick.

Av Therese Gustafsson - 29 september 2011 20:49

Jag har inget bra tålamod, men då jag är sjuk, då är det sjukt dåligt.Biter ihop så att lagningarna spricker i tänderna för att inte fräsa åt barnen (inte alltid med ett gott resultat)


Som för att bara ta ett exempel på hur otrevlig jag kan bli.Det ringer på hemtelefonen vid halv fyra i eftermiddags, jag svarar.

-Therese

-Hej, vi söker Robert Gustafsson, är han hemma?

Jag: Han är inte hemma, han arbetar!(Brukar inte gemene man göra det vid halvfyra en vardag em?) Han är faktiskt dessutom inte hemma förrän i morgon kväll.

Han:Jamen, du kanske är hans sambo eller fru?...Här avbryter jag honom, då jag inser varthän detta barkar.

Jag:Jo, men jag har inget intresse av att prata, varken tid, ork eller lust! Men om jag kanske kan ge R ditt privata telefonnummer så kanske han kan återkomma då det passar honom?

Han avböjde dock, och sa att han skulle återkomma.Det är inte mycket som talar för att han kommer att göra det dock.Uppdraget slutfört!

Kanske att jag sårade honom och jag vet att han bara gör sitt jobb.Men va faaan! Skaffa ett nytt jobb, ett riktigt jobb!


Jag sa ju att jag inte är en trevlig sjukling.Håll undan!!


Snart är jag tillbaka till den snälla, trevliga Therese.Nu ska jag vika tvätt och det blir man ju inte heller glad över..


 
 
Angelica

Angelica

29 september 2011 22:09

JAg brukar lägga på efter en stund. Bara trycka bort. Jätteroligt!! :-)

http://hardworkingwife.blogg.se

Therese Gustafsson

30 september 2011 12:45

DEt ska jag prova, nästa gång:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards