Direktlänk till inlägg 22 oktober 2010

Dagens bajsblöja.

Av Therese Gustafsson - 22 oktober 2010 09:19

Jag är inte bitter absolut inte!Jag känner mig bara så urlakad på att försöka att vara alla till lags. Oktober har varit en totalt fiasko ur ett arbets och hälsoperspektiv.


Barnen har varit sjuk och gått om varandra vilket gör att det blir mycket frånvaro från jobbet, såklart! Jag klagar inte, utan jag inser att det är så det är just nu med små barn, och inget hjälper av att misströsta över det.Bara att tänka att det är en period nu i livet då det är så och det kommer att jämna ut sig i slutändan.


Dessutom går min lojalitet först till mina gullungar.Mina barn! med det säger jag inte att mitt jobb är mindre viktigt eller oviktigt.Men mina barn går såklart först! Självklart är det ju också viktigt att få en inkomst för att kunna försörja mig själv och barnen och hade jag varit ensamstående hade det varit riktigt jobbigt....Tack och lov är jag inte det!


Dessutom blir man ju själv sjuk.Det är ju inte så att man blir automatisk skonad mot det för att man blir förälder.Skillnaden från förr är att man inte riktigt kan ligga och tycka synd om sig själv.Denna månad har jag åkt på tv riktigt vidriga förkylningar.Jag har verkligen försökt att bita ihop och jobba ändå.Det går så många dagar då man är hemma med barnen då dom behöver vara hemma med feber och förkylningar etc.


Men igår var måttet rågat då det var 18 grader på jobbet och jag satt med feber(Det är något galet med ventilationen och värmesystemet på kontoret, uppenbarligen).Åkte hem vid lunch och idag är jag hemma! NU ska jag bli bra,bra på riktigt!

Dessutom är det ingen som tackar en för att man sitter med förkylning och feber i ett kallt kontorslandskap (inte för att jag begär att man ska tacka mig men ni kanske förstår vart jag vill komma?) Härmed så tar jag ansvar för mitt eget välmående och jag ser det som ett steg åt att inte vara alla till lags.Punkt

Nu.Varmt te...


Idag är jag dock tacksam över att det kunde ha varit värre.Tex magsjuka,cancer eller kolera   Alltid nått.,

 
 
Angelica

Angelica

22 oktober 2010 09:53

Jag är oxå hemma och tar hand om mig själv idag. :-) Kram

http://hardworkingwife.blogg.se

Therese Gustafsson

22 oktober 2010 12:24

Helt rätt!!:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards