Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Therese Gustafsson - 9 juni 2010 19:28

Att leva med småbarn betyder att alltid ha koll på läget. Att ligga steget före.Som tex.att ta bort godiset innan man går och lägger sig så att inte barnen ser det då dom vaknar. Plocka ur diskamaskinnen innan man går och lägger sig så man slipper få "hjälp" av Noel på morgonen. Lägga fram kläder dagen innan så man slipper trixa med det på morgonen.Ja ni kanske förstår vart jag vill komma.


Som idag.

Vi hade ätit lunch.Blodpudding och sylt. Då, vid ett oövervakat ögonblick.Inte längre än ett par sekunder så var Noel iväg med händerna fulla med blodpudding och sylt.Kom på honom stående vid soffan (Beige tygsoffa) Som i slow motion händer allt och jag hinner inte hejda honom.Såklart sätter han händerna på soffan.Då var tårarna nära kan jag säga, då jag precis tvättat fanskapet.


Det jag vill komma fram till är alltså att man kan inte alltid ha koll och även om man för det mesta har det, men man styr inte över allt och barn är snabba   


Och för alla er som rekommenderar en skinnsoffa då man har småbarn så kan jag säga att det kommer aldrig att hända under min livstid iaf. Så bespara mig dessa råd är ni snälla  

Av Therese Gustafsson - 9 juni 2010 11:45


Så var man igång med att blogga igen.Det känns kul och att börja om.Och att göra det med en ny bloggsida känns fräscht och helt rätt.


Jag är:

En mamma till två små busfrön.En liten pojke på 2 år och en flicka som är 4,5 år.

Fru till en (hårt arbetande) Robert.

En deltidsarbetande tjej på ett kontor.

32 år

Husägare.

Otålig.

Pedantisk.

Glad.(Oftast)

Arg.(Ibland)

Svordomar

Fantiserar om ett färdigrenoverat hus......

Gillar att städa.

Galet intresserad av inredning och lägger en del stålar på det kan man säga.R skulle nog säga ett sjukligt intresse för inredning och lägger mycket pengar på det.

Men nu är inte detta R:s blogg utan min  


Chokladoholic.




Varning: Denna blogg är nog inget för dig som inte tycker om.

Ibland lite glesa inlägg.

Barnskryt.

I-landsproblem.

Barnsjukdomar.Och därmed sömnproblem..

Gnäll.

Skryt i största allmänhet om allt mellan himmel och jord.

Matlagning och bakrecept.

Inredning och då helst i "shabby chic" "lantliga""Romantiska" hållet.

Men är du någon som gillar allt dettta,  grattis du har hamnat rätt   


Hoppas hoppas att jag kan hålla liv i denna blogg.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards