Alla inlägg den 11 november 2011

Av Therese Gustafsson - 11 november 2011 12:45

En bit vardagshumor.

Jag och R satt och pratade om då man gick på gymnasiet.Vi ska inte gå in på hur länge sedan det var.

Men låt mig säga, att man är i alla fall närmare sin egna medelålder än sin studentdag.Tack och lov.

I alla fall.

Då kom R på att det fanns en titel på skolan. Mr och Miss MG (märstagymnasiet) Sann historia!


Det hade jag uppenbarligen helt förträngt. Skrattade högt och länge då jag kom på att det faktiskt stämmer. Det fanns en sådan "tävling" eller utmärkelse.

Mr och Miss MG.Det är fan humor.


Då fick alltså hela skolan frivilligt rösta på vem som skulle bli denna Mr och Miss.

Detta var då endast grundat på vem som var snyggast, förstås. Allt annat var ointressant vid denna ålder, då alla var kategoriserade i olika fack beoende på vad man hade gjort sig känd för.


Men allvarligt.Hur kunde detta få ske? Var det ingen av lärarna, rektorn eller typ psykologen (?) som tyckte att detta var polistikt inkorrekt? Ingen som tyckte att det stank?

Äsch dom lät oss säkert bara hållas.Ungdomar...Låt dom hålla på.


Då det stod klart om vem som fått den presitgefyllda titel var det minsann stort pådrag i aulan för att utanonsera vinnarna.My good! Fram med skämskudden.Fort


Är det någon som kom ihåg detta? Ge mig namn.För av någon anledning så kom vi aldrig på vem som fått titeln.......

I say no more.


Tänk hur många dörrar som hade öppnats för mig OM man blivit vald till Miss MG något jävla år.Fan också!!!   Nu ska man gräma sig över det också.   (hör ironin i min röst) 






Ovido - Quiz & Flashcards