Alla inlägg den 19 november 2011

Av Therese Gustafsson - 19 november 2011 20:31

Berättade för barnen att vi skulle åka till stinsen för att köpa vinter skor idag.

Noel sa -Nej jag vill inte åka till stinsen!!!

Jag: Jo, men du måste följa med för att pröva skorna.

Noel:Ok! Men då ska vi bara titta på skor och sedan åker vi hem!


Så blev det inte riktigt men det kunde jag ju inte säga till honom då   


Vi kom  hem med två par vinterskor.Det var skönt att vi hittade till båda barnen.

Åka och pröva skor med barn är inget man ser fram mot direkt, struligt ,energikrävande och kan vara stressigt för alla inblandade.

Av med skor.Mäta fötter.Pröva Pröva. Pröva.

Tyra är den som är mest kräsen och inget duger.

Idag sa jag dock-Nu går funktion före skönhet (då hon såklart gärna vill ha snygga men för tunna stövlar, jag förstår henne).

Och då är dom flesta skorna helt plötsligt "knöliga" och hon säger att -Jag kommer inte att använda dom.Då man prövar vissa skor...Hon är verkligen mammas flicka...

Skorna ska ju användas ute på dagis i ur och skur.Som tur var så hittade vi några som både var snygga och verkade bra (som både gjorde Tyra och mig lyckliga) Hoppas nu att dom håller måttet för kalla/blöta väderlekar.Jag är inte mammatypen som kollar råd och rön innan direkt...

Noel han är nöjd för det mesta han får.

 

Hum.Undrar hur länge dom kommer att vara så där vita och fina...Inte länge alls tippar jag på.

Ovido - Quiz & Flashcards