Alla inlägg den 6 december 2011

Av Therese Gustafsson - 6 december 2011 21:41

Mysigast är då man kryper upp i soffan och har barnen nära sig.

Gosigt!

 

Min lilla pojke i knäet.

Av Therese Gustafsson - 6 december 2011 20:55

Ok.Jag kommer att vara lite neggo nu.Det är inte ofta jag är det så det är okey.


Lyssna alla föräldrar som fortfarande har så små barn. Spänn öronen. Ni som har barn som än så länge inte förstår detta med jul och alla traditioner som hör till. Stressa inte.Skapa inte en massa "måsten" för tidigt.DET kommer en tid då ni kommer att undra varför ni gjorde det då barnet/barnen var så små.

Jag vet, ni kommer inte att lyssna på mig.

Ni kommer att stå och baka pepparkakor eller göra pepparkakshus och dekorera det med era små 1-åringar ändå.För det gör vi, för vi vet inte bättre och vi har sett fram mot att göra det med våra barn.Typ sedan då dom låg i magen.


Tyra har pratat om att göra pepparkakshus sedan ett par veckor.Jag har sagt att det skall göras men inte nu...Sen..Alltid sen..

Idag bestämde vi.Det får bli nu på lördag.Inte nog med det skall göras, nu vill hon även att hennes kompis Lotta ska vara med! Ja men hon var ju med förra året då vi gjorde pepparkakshus...Dom minns och dom minns bra.


Det blir säkert mysigt och trevligt.Det brukar det bli.Man ska liksom bara komma till skott och göra det, mentalt förbereda sig.

Hoppas bara att Lotta kan nu på lördag? Annars kan vi fan skita i att fira jul. Bäst att ringa Petra (Lottas mamma) och stämma av. Åh ve och fasa om hon inte kan.


PS.Detsamma gäller för barnkalas.Ha det inte förrän dom är så pass stora att dom efterlyser det.DS

Tro mig.Ni kommer att tacka mig.

Ovido - Quiz & Flashcards