Alla inlägg den 14 december 2011

Av Therese Gustafsson - 14 december 2011 19:52

Då vi vaknade i morse så gjorde R den bedömningen att Tyra var förkyld och borde vara hemma. Eftersom att Noel gav mig hundögonen så fick även han vara det.Han gnällde fram Jag vill iiiinte gå till daaaagiiiiiiis.Jag erkänner, jag är svag då det kommer till min minsting och han kommer förmodligen att bli fullkomligt odräglig   

Jag kommer aldrig att låta R göra sådana bedömningar mer.Han är en rookie.

Jag ångrade Vab:en redan klockan tjugo i elva.

Nu önskar jag att jag kunde säga att vi har haft det sååååå mysigt idag,men då skulle jag ljuga.

Jag har varit ett vrak och det är uppenbart att min förkylning inte är borta. Vi har alltså tittat på tv i princip hela dagen. Smurfarna, Alvin och gänget och Madicken har vi hunnit plöjt.I flera omgångar.

På förmiddag satt vi på kontoret och pysslade (så där ser det ut som fan nu) Det var lite roligt, till Noel ruttnade och jag var tvungen att muta honom med musik på Iphone:n och det fungerade i ungefär tio minuter.

I övrigt har jag faktiskt velat bryta ihop flera gånger idag. Tänk om man bara gjorde det.Flippade ordentligt, en gång för alla. Eller i alla fall gå in och tjuta inne i badrummet eller nått.Kan inte vara nyttigt att hålla på det som man gör.

Har även hunnit med att gapa och skrikigt på bråkiga syskon, man blir ju alltid lika stolt över sig själv då...

Men bråken kommer av tristess.Noel blir speciellt strulig och jag borde inte låta hans hundvalpsögonen påverka mig, utan skicka iväg honom till dagis i alla fall.

Han blir alldeles för uttråkad och det vet jag, och jag är vuxen och vet vad som är bäst.Noel måste få härja av sig. 

jaja inget att ångra nu va.

Idag har jag flera gånger tänkt tankar som.Nu pallar jag fan inte mer. Hjärnblödning.Ensamhet.Fängelse.Hopplöshet.Och allt med svarta tankar!

Den frasen.Nu pallar jag faan inte mer, brukar komma några gånger i veckan faktiskt.Då det är jobbigt, motigt och för mycket, tänker jag så.Ok ibland säger jag det högt.NU PALLAR JAG FAAN INTE MER!! Sedan känns det bättre och jag pallar ett tag till.Ventil, ni vet.

Man borde göra som barnen, bara ge efter och gnälla och tjura så tårarna sprutar.Det ska jag göra.Kanske redan i morgon.


Idag blir det två djupa skålar glass.Fetta till mig riktigt jävla ordentligt!Nä just de, det kan jag ju inte.Inte ens det går.Fan också!!

Kul tjej, hej!

I morgon är en annan dag...


Jag latade mig i soffan.Noel ville också det.Det fanns en tom och ledig soffan, men det är visst mysigare att ligga på mammas rygg.

 

Av Therese Gustafsson - 14 december 2011 15:43

Den här bilden är tagen då vi var i Danmark.Vi var på en ö som heter fanö.Vi var där med familjen Larsson/Eklund.

Denna är vid havet. Det är Noel på bilden.

Jag gillar denna bilden mycket!

Noel 2 år.

 


Ovido - Quiz & Flashcards