Alla inlägg den 11 december 2011

Av Therese Gustafsson - 11 december 2011 19:20

Barnen tillbringade sin eftermiddag hemma hos farmor.Jag slog in lite julklappar.Då var det två saker som  fick mig att tänka på.

1.Barnen Gustafsson behöver inte gråta denna jul heller, inte över julklapparna i alla fall.Och det bara av att se julklapparna vi köpt.Vad håller man på med egentligen? Tar igen för egen förlorad barndom? 


2.Julklapsspelet Ni vet, som dom vuxna gör. Det finns säkert olika sätt att spela på.Så här gör vi.

Man köper en julklapp för runt hundringen.Sedan drar man en lapp med ett nummer på och den som får nummer 1 får börja att välja paket (inslaget såklart) osv...

Efter att man har öppnat paketet är det frivilligt om man vill välja att spela om den julklappen man har ( med risken att förlora den) 

Det är ju mest jag, R, Rille och kusinerna Peter, Patrik och Linus som vill vara med och spela, bara för spelandets skull.Det blir stimmigt och hetstigt, och det är skitroligt. Jag tackar aldrig nej till spel. 

I alla fall så ställer man en klocka på 3 minuter (eller var det 5?) och sedan använder man en tärning.Det gäller att slå en 1 eller 6 då får man ta en julklapp.Det roliga är att man kan få många julklappar men man kan lika väl stå utan då äggklockan ringer. För även om jag tagit en klapp och sedan rycker någon annan den. Det är bara tur som gäller.


Tyra blev lite smått traumatiserad förra året. Hon sa "Man ska inte spela om julklapparna, man får det man får och är nöjd med det! (sant)

Jag förklarade att vi inte bryr oss så mycket om det där med julklappar.Nähä inte det, det kan man inte tro då vi spelar,då är girigheten på topp.Fast det är mest äran det handlar om... Eller så handlade det om att hon tyckte synd om den som blev utan?

Kom ihåg förra året då någon köpt en champagne (nä, knappast en riktig) den vandrade i väldig fart över bordet och till alla speldeltagarna.Tror det var Rille som vann den tillslut?


Ser detta ut som en människa som tackar nej till en utmaning.Nej tänkte väl det.Haha

 


Av Therese Gustafsson - 11 december 2011 07:30

Igår då jag kom hem från min tur till stan, så frös jag zattan.Det var kallt och rått ute så jag var inte överaskad över att jag kände mig frusen.

Storebror/farbror/svåger/ Rille var här då jag kom hem.Då vi fikade med honom och jag byltade på mig tofflor, kofta och huttrade. Då säger han. -Det är ju skitvarmt här, hur kan du frysa? Jag:-Inte vet jag, men jag fryser.Bara för att han precis kommit hem från Thailand   

Sedan kom värken i halsen och sedan tjock näsa. Barnen har ju varit lite snoriga så det är nog dom som delat med sig.

Men är detta tacken för att man dricker sin actimel, äter grötfrukost varje morgon och tränar flera gånger i veckan. Då vill jag bara säga en sak.F**k you right back!!!!

Jag och sonen är redan vakna, klockan är 07:45.Idag tänker jag gå i mjukbrallor hela dagen.Dricka kopiösa mängder te.Äta onyttigheter. Eftersom att jag tydligen inte bestämmer över mitt eget liv, så tänker jag i alla fall bestämma det.

Nu tar jag över ratten!!!

Ovido - Quiz & Flashcards