Alla inlägg den 13 december 2011

Av Therese Gustafsson - 13 december 2011 20:21

Elva nätter fram till jul alltså.Det är ju snart.Galet

Gick upp klockan halv sex denna Luciamorgon. Skulle ordna med fika till lussefirandet på dagis. Vårat dagis har det på morgonen. Kan komma på flera dåliga anledningar att  ha det på morgonen.Bland annat, att behöva stressa iväg en kvart tidigare på morgonen (kanske inte låter som någon big deal, men har man morgontrötta barn, är det en big deal) Man ska "lämna in" barnen klockan 7:15.

Och att man inte riktigt kan koppla av då man ska fika för att man hela tiden måste hålla koll på klockan för att man ska åka och jobba (nästa år tar jag ledigt!) Viktigast av allt är att barnen tycker att det är roligt att man är där, och det märks att dom tycker om det.

Nu tänker jag inte klaga mer.Det är som det är, och det är bara en gång om året så det är okey, och det är inget jag kommer att ta strid för att försöka ändra på det.

Det är jättemysigt och man börjar nästan att gråta då man ser sina ungar stå och sjunga.Stolt

Vi delade upp oss på fikat och R och farfar var på Tyras avdelning och jag, mormor och farmor var på Noels.

Vid nio var jag på jobbet igen. Där blev det fika och lussetåg, igen. Konstigt att komma in sent och man kommer inte riktigt i fas med någonting.Lustigt

På eftermiddagen var jag så trött att jag bestämde att jag och barnen bara skulle äta något som inte krävde någon stor ansträgning (pizza) och sedan ligga på soffan och kolla på film och äta choklad och pepparkakor.Så blev det också och vi kollade på smurfarna (sådär) Jag dunade in lite på soffan en stund.Skönt, så orkar man vara vaken en stund på kvällen.

Det var inte enkelt att få en bra bild på barnen tillsammans men en blev det i alla fall.

 

Mor och son.

 


Ovido - Quiz & Flashcards