Alla inlägg den 12 december 2011

Av Therese Gustafsson - 12 december 2011 21:50

Som jag har väntat på denna dag (Ok.Bara i ca en månad men i alla fall). Blev lite orolig att förkylningen skulle sätta käppar i hjulet för detta besök.Men icke. Blev som vanligt glad och nöjd då jag gick därifrån.

Ingen annan än Maya på hårverkstan får röra mitt hår.Det säger jag till henne och det säger jag nu även till er.INGEN ANNAN!!

Eftersom att R jämt jobbar (Nä,precis jag klagar inte den 25:e, eller då frisörbesöken ska betalas.Så att jag inte uppfattas som bitter) så fick kära mormor komma hit och vara med barnen.Jag åkte till sigtuna strax efter fem och kom hem kvart i åtta (sant)

Det blev inget drastiskt skillnad i längden utan bara någon cm. sedan blekning och lite liiiiiiiiite ljusbruna slingor, men det var så lite att det knappt syns.

Då jag kom hem så frågade jag dottern om hon tyckte att jag var fin i håret.Hon svarar -Men det är ju ingen skillnad.1300:- Ingen skillnad.......


 

Av Therese Gustafsson - 12 december 2011 10:55

Jag har ju drabbats av en riktig karlförkylning.Det är lite bättre idag men inte helt. Därför tyckte jag att R kunde ordna lunchen igår.

Han lovade barnen våfflor. Det kom många frågor från köket och jag instruerade så gott jag kunde (No pulvervåfflor). Jag och Tyra låg i soffan och tittade på tv.Det är ju inte så ofta han lagar mat (Nu vet vi varför  )

Noel befinner sig i köket och jag hör honom säga - Pappa, varför är dom trasiga? Så himla roligt att höra honom säga det.Bara en fråga, inget fördömande.Han bara undrar.

Pappa, varför är dom trasiga? Ja Noel, det är frågan vi alla ställer oss.

Hilarious.

Men dom var goda.Det kan jag ge honom..

                                                  
                

Av Therese Gustafsson - 12 december 2011 10:30

Dotterns framsteg med att skriva, läsa och stava är enormt.Blir lika imponerad, av hur snabbt barn lär sig saker.


Allt registrerar hon.

Tyra-Mamma, där står det God jul, så stavar hon G o d j u l. Man märker att det övas på dagis för hon går även runt och säger hur man uttalar bokstäverna. T tttttttt (alltså inte T:e, som det låter).Går hon runt.Eller K kkkkkk. så sött.


Dock så är det inte alltid så lätt, inte för mig heller, att förklara..

Igår sa hon.

Tyra- Jag vet vad ljus börjar på.Det börjar på J (jjjjjj)

Jag:Näää.Det är lurigt förstår du, det börjar nämligen på L.Ljus

Tyra-? funderar....Tänker..??.Jus.(Ja varför inte liksom??!!)

Barn tänker så logiskt och så är det inte alltid.Jag tyckte nästan synd om henne.Tokrörigt ju, och hon tittade på mig som om att jag ljög (jög)

För att ytterligare röra till det så började jag att förklara om hjul och jul.Det stavas olika, betyder olika (men det förstår hon) men uttalas på samma sätt?

Det är inte lätt.

Men klok som en bok är hon.Min fina tjej.Jag är så stolt över dig.Hoppas att du känner det.   

 

Sommaren 2011 Bilfärjan.



Ovido - Quiz & Flashcards