Alla inlägg den 4 december 2011

Av Therese Gustafsson - 4 december 2011 20:25

I Värnamo hade dom en söt liten inredningsbutik. Synd att den inte var öppen, men kanske tur ur ett ekonomiskt perspektiv.Annars hade jag nog bränt alla mina pengar där inne istället för i Ullared...Ups...


Söta koppar.

 

Underbara änglar.

 

Av Therese Gustafsson - 4 december 2011 15:05

Så var det då dags.Jag och Amie har länge pratat om att göra en road trip till Ullared. Det var inte första gången för henne, men jag var Ullared oskuld.

Vi åt först lunch sedan rullade vi iväg mot Värnamo vid två (där vi skulle sova över). Fint bilåkarväder, men snorhalt på vägen. Amie hade snutparanoia hela vägen och trodde att varenda bil var en polis.Hon har en oerhörd respekt för auktoriteter  

Vi kom fram vid sju. Sedan blev det middag på Harrys.Med lite vin och cider  

                              

En massa prat och sedan somnade vi sött runt midnatt....Eller strax efter.

På lördag vaknar jag av att Amie buffar mig på låret.Klockan är då tio i åtta.Hotellfrukost!

Synd att vi kände oss lite stressade, och vi ville iväg och shoppa så fort som möjligt, annars är ju en hotellfrukost något man gärna sitter länge och äter.

Då vi anländer till shoppingmeckat så regnar det och vi får väl kanske inte den närmaste parkeringen. Nåväl humöret var på topp iallafall.

       

Shopping, shopping.Lunch och mer shopping. Vi var där i 6,5 timmar. (Ingen man skulle ha överlevt det) Och nu ska alla julklappar vara inhandlade(?) Blev en hel del kläder till barnen också, så det var rena rama julaftonen för barnen i morse.

Vi kom hem till förorten vid halv tolv på natten.Trötta med energiboostade till tusen.

Jag och Amie är verkligen ett dreamteam.Vi har svart bälte i shopping båda två  Finns ingen jag har roligare med.


Nästa resa planerades lite smått i bilen.Men den är hemligt än så länge   

Vacker vy.På väg söderut.

 




  

Av Therese Gustafsson - 4 december 2011 08:20

Hemma!  Nu mys med barnen i soffan.

Då Noel vaknade i morse så sa han. "Åhh vad jag har saknat dig mamma"  

Jo, alltså jag har varit borta i 1 dygn......Tydligen räcker det för att man ska vara, åhh så saknad. Ingen annan än mamman kommer någonsin att vara god nog åt honom.Så är det.   


Mer om Ullared trippen senare.Kan dock sammanfatta med ett ord. KUL!

Ovido - Quiz & Flashcards