Alla inlägg den 29 december 2011

Av Therese Gustafsson - 29 december 2011 22:55

Vid halvtio i morse tog jag (shopping)bilen till kista gallerian. Denna gången hade jag  bättre lycka.Jag hittade äntligen något fint att klä mig i på nyår.Jag håller på kläderna, men jag kan visa skorna.


                                                  
                           

Sedan fick jag en idé om att jag ska va lockigt, eller i alla fall lite vågigt hår. Nu måste jag återigen ge Facebook en eloge.Jäklar alltså, innan jag ens hade skrivit frågan/statusen "Flickor, finns det någon som kan tänkas låna ut en locktång til mig.JAg behöver den över nyår.Bang så svarade Sabina, grannen."Jag har massor av hårprylar.Bara att komma och låna. Gick över på en gång.

Snälla goa Sabina.Tack


                                                  
                     

                                                  
                Jag tror att det räcker ;)

Var såklart tvungen att pröva.ovant, men jag blev nöjd.

                                                  Som Babe i dirty dancing  

Eller som R sa Christine Meltzer.R hänger mycket löst nu  

                                                  
                       


Av Therese Gustafsson - 29 december 2011 08:26

Jag använder dessa ord som min, soon to be 6-åringa dotter säger.Alltså allvarligt! allvarligt, Noel!


Så här kan det se ut, eller låta.

R:Noel, kom hit så ska jag borsta dina tänder.

N:Mamma ska göra det.

R:Noel, klä på dig kläderna.

N:Mamma ska göra det.

R:Ska jag hjälpa dig att skära upp maten?

N:Mamma ska göra det.

R:Pappa ska lägga dig och läsa saga ikväll.

N:Mamma ska göra det....


Ingen annan än mamma ska göra saker. Husets lille herre har bestämt det...  

Det Noel inte verkar registrera är,att om han älskade mig så mycket, skulle han låta mig få ett brejk. Antar att man inte tänker så vid 3-år. Så himla go och söt är han i alla fall. 

Och han är så fin med sin mamma och säger ofta "mamma du är så fin" Eller "mamma, jag ääälskar dig" Inte konstigt att han har lindat sin lilla mamma runt sitt lillfinger..... 

 

Där mamman är, är även Noel :)

Ovido - Quiz & Flashcards