Alla inlägg den 10 december 2011

Av Therese Gustafsson - 10 december 2011 20:10

Jag och Noel gick upp klockan sju i morse.Det är okey att gå upp tidigt och veta att man inte ska jäkta iväg.Det är något jag värdesätter mycket.

Istället satte jag igång en brasa i öppna spisen och sedan la vi oss i soffan under filten och gosade och myste.

R och T låg fortfarande och sov, det behövdes för att T har hostat något överdjävulskt i natt/tidig morgon.Asjobbigt har hon det och det är jobbigt att inte kunna göra ett skit åt det.

Man ger henne Bricanylen.Men ibland hjälper den inte, eller så tar det ett tag innan den "tar". Det är bara att göra det bästa för henne undertiden och vänta på att det går över.

Nåväl.dom masade sig upp runt halvnio.


Jag "rymde" vid elva.Efter noga övervägande och en rädsla över att inte hitta någon ledig parkering i stan.Valde jag att ta tåget.Jo, tom det "vanliga" pendeltåget, alltså inte snabbpendeln som jag för övrigt brukar föredra om jag "måste" åka tåg.

Det gick iallafall bra och jag kom fram utan några missöden.Skönt

Jag blev ganska förvånad över att det inte var så mycket folk då jag anlände till city.Trodde att jag skulle mötas av total brainstorm och ett hav av folk.Men å andra sidan så var jag inte och härjade inne på drottninggatan eller dom värsta shoppingstråken.

Kikade lite i skyltfönser och sedan promenerade jag, till det jag var där för att göra.Beöka Dif-shopen.

Julklappsshopping! Mer kan jag såklart inte säga, men någon kommer oavsett och alltid att vara mycket glad över denna klapp.

En mycket, mycket trevlig man som arbetade i Dif shopen.Mycket mycket hjälpsam. Det fanns julgranskulor med Dif emblem på...Där drog jag ändå en gräns.Ingen gran med Dif kulor i.


                                  

Nybrogatan 20.Lägg det på minnet gott folk.Jag kanske inte ska gå så långt som att säga att fick en tår i ögat då jag såg Dif-emblemet, men inte långt ifrån.Det var nämligen zattan kallt att gå sträckan från centralen-Östermalmstorg.

                                       

                                             Just my luck.Tomten sjunger på tåget hemåt. Sedan skulle han ha pengar av mig!?

                                             Det är väl tomten som ska ge MIG julklappar och pengar?

Kom hem strax efter två.

Ovido - Quiz & Flashcards