Alla inlägg den 7 december 2011

Av Therese Gustafsson - 7 december 2011 21:49

Jag vet inte vad som ska klassas som kort.Jag är 160 cm lång (eller 160 cm kort om man tycker det?) Jag skulle nog inte vilja vara längre om man ser till min kropp i övrigt  (ok, kanske några cm då, men inget mer) Jag är nog ganska propotionelig? Jag trivs med/i min kropp och jag är nöjd med hur den ser ut och så.Hallå jag har faktiskt burit och fött två barn."Räddningen" är att jag har långa ben.Då ser man inte så kort ut.

Ibland funderar man ju på hur lång barnen kommer att bli.Vem kommer dom att brås på?

R är 183 cm lång.Det är ju en rätt långt.Tyra som har skjutit i höjden som sjutton, på rätt kort tid. Lång och smal.Tänk om hon växer om mig.

Att Noel kommer att göra det är ju givet.Fatta den.Fatta att ens lilla son kommer att bli mycket större än mig.Jag kommer inte att kunna ha honom i mitt knä (det är väl bara en tidsfråga innan jag inte FÅR ha honom i mitt knä!).Han kommer att få basröst och skägg.Behöva raka sig.Galet   Ok, nu svävar jag ut.Förlåt


Ser jag kort ut? Kanske kan vara svårt att bedöma utan att ha sett mig på riktigt? (Dålig/lite mörk bild, men det var den bästa jag hade.OK!)

Bild från i somras.Så himlans fin hon är!Lillskruttan.

     


Av Therese Gustafsson - 7 december 2011 19:51

Efter att jag läst om att Angelica julpysslat med Elin, blev jag påmind om att det måste jag och Tyra göra.Det är nämligen något jag gärna gör och tycker om, Tyra med.

Nu då tösen blivit så duktig på att skriva får hon gärna få göra det på julkorten (så vi får en möjlighet att skryyyta lite inför släkt och vänner, haha) Självklart får hon designa sina egna julkort också.

Därför åkte jag till panduro efter jobbet och köpte in lite pyssel.Vi ska som sagt göra julkort. Tyvärr fanns det inte så stort utbud av färdiga kit, och jag är ju mer silver än guld, men nu fick det bli guld..Det blir nog fint det med. Och jo, jag vet att man kan plocka ihop själv så man får det precis som man vill, men jag orkade inte det idag, eller tiden fanns/finns inte.Men som sagt, det blir fint.


Dessutom hittade jag ett fint hjärta som man kan klämma fast julkort som vi eventuellt får. Kul att dom får synas och inte bara ligga på en bänk i köket.Sedan var den på rea, så det vore ju bara dumt om jag inte köpte den   


Hjärtat ser svart ut på bilden, men jag vill påstå att den är rostig.Sött va?

   

Jag vet, glittret.Jag kommer att bli galen av det, men det blir vackert!

Av Therese Gustafsson - 7 december 2011 17:32

Barnens farmor ringde i eftermiddags och frågade om Tyra och Noel ville äta middag hemma hos dom. Dit vill dom alltid så jag tackade ja utan att blinka.Jag visste att jag skulle mötas av jubel och klang då jag berättade nyheten för dom.

Hämtade barnen på dagis vid tre tiden och berättade att vi skulle till farmor och farfar. Lyckan var total, som jag hade förutspått.

Körde dit barnen och åkte sedan hem.Jag fick stanna för farmor och farfar men inte för barnen (Det är ett laglöst land, så länge inte mamman är där och sätter käppar i hjulet)

Jag passar på att ta det lite lungt och vara lite själv, händer ju inte så ofta och jag behöver det ibland.

Jag lagade lasagne och åt den själv, i lugn och ro.

R går ju på ledarskapsutbildning på IHM business school  ända till 19:00 och sedan ska han spela hockey med veteranerna (skratta inte) i huddinge, så han blir sen i kväll....Men det är inget nytt?    


Ovido - Quiz & Flashcards