Direktlänk till inlägg 14 november 2011

Inge vettigt alls.

Av Therese Gustafsson - 14 november 2011 19:59

Ok.Ibland finns det inget ovanligt, eller ens något roligt att rappotera om.

Som idag.

En helt vanlig vardag.Som så många andra och säkert som hos vilken Svensson som helst.


Här kommer det.Måndagen den 14/11-2011

Klockan ringer 05:50.

Duschar.

Väcker barnen och dom tittar på barntv medan jag sminkar, fönar håret och klär på mig.

Klär på barnen och borstar hår och tänder.

Dagis.

Jobb.

Hämta.

Laga mat.

Rodda bort disk.

Sätter igång en tvättmaskin.

Duscha barnen.

Bolibompa.

Nattsaga.

Godnatt puss och kram.

Barnen somnar.(Denna kväll utan att det ropas femtioelva gånger från barnrummen.Otroligt!)

Hänger en tvätt.

Viker en ren tvätt.

Koma i soffan.


Det var allt ja.

Sedan börjar allt om i morgon.  


Det är alltså det livet går ut på?Ok...Kul...Verkligen.


Klart slut. Från positiva pinglan..

 
 
Ingen bild

Pia

14 november 2011 20:35

Ibland kan livet se enformigt ut, det är då man har de där små sakerna man kan se fram emot. Men efter din trevliga helg så brukar man tycka att det är lite tråkigt med vardagen. Du kommer igen dig snart igen. Kram

 
Ingen bild

Angelica

14 november 2011 21:38

MEningen med livet :-) Jakten på lycka :-) I could go on for ever and ever :-)

 
Ingen bild

Mattis

17 november 2011 23:17

Johansson är ett vanligäre namn på svenska medborgare. Inte Svensson - JOHANSSON! Tack!

Therese Gustafsson

18 november 2011 08:58

Ok.Det är noterat till nästa gång Mattis!
J O H A N S S O N (Och kanske Gustafsson?)
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards