Direktlänk till inlägg 21 november 2011

Tänk så det kan bli.

Av Therese Gustafsson - 21 november 2011 20:30

Min dotter har aldrig gillat att bli lämnad på dagis. Det går bra under dagen, då hon väl är där men då man ska säga hej då, var/blev det jobbigt.

Det har varit många tårar både för henne och mig.Den jobbigaste perioden var nog då man var föräldraledig med Noel och då hon gick 15h/h.

Då man ändå var hemma, så blev det sjukt jobbigt att lämna henne ledsen för att sedan gå hem med hennes lillebror.

Men då hon väl var där så upplevde fröknarna att hon hade det roligt och mådde bra.Förmodligen handlade det om seperationen från mig som var tuff för henne (och även för mig)

Jag vet att jag vid något tillfälle då jag var föräldraledig, i hopp om att bryta mönstret så fick hon vara hemma med mig och lillebror.Vet inte om någon blev lyckligare av det? Vi behövde ett brake helt enkelt. Och jag är glad att jag tog det beslutet.


Nu är det tvärtom.Nu älskar hon att gå till dagis och hon vill inte hänga hemma längre.Helgerna räcker för henne.Kompisarna har blivit viktiga och det är som det ska, och dom har så roligt tillsammans.

Man blir så glad över att höra henne berätta och det riktigt lyser i ögonen då hon berättar om hennes dag och vad hon har gjort.Tänk vad saker och ting kan ändras.Och det gör det hela tiden, och i detta fall till det positiva.

Är så glad över att jag får ha henne i mitt liv!

                                                  


                Min glada tjej! (två glada tjejer)


                           

                                                  


                                                  


                                 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards