Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Road trip to Ullared.

Av Therese Gustafsson - 4 december 2011 15:05

Så var det då dags.Jag och Amie har länge pratat om att göra en road trip till Ullared. Det var inte första gången för henne, men jag var Ullared oskuld.

Vi åt först lunch sedan rullade vi iväg mot Värnamo vid två (där vi skulle sova över). Fint bilåkarväder, men snorhalt på vägen. Amie hade snutparanoia hela vägen och trodde att varenda bil var en polis.Hon har en oerhörd respekt för auktoriteter  

Vi kom fram vid sju. Sedan blev det middag på Harrys.Med lite vin och cider  

                              

En massa prat och sedan somnade vi sött runt midnatt....Eller strax efter.

På lördag vaknar jag av att Amie buffar mig på låret.Klockan är då tio i åtta.Hotellfrukost!

Synd att vi kände oss lite stressade, och vi ville iväg och shoppa så fort som möjligt, annars är ju en hotellfrukost något man gärna sitter länge och äter.

Då vi anländer till shoppingmeckat så regnar det och vi får väl kanske inte den närmaste parkeringen. Nåväl humöret var på topp iallafall.

       

Shopping, shopping.Lunch och mer shopping. Vi var där i 6,5 timmar. (Ingen man skulle ha överlevt det) Och nu ska alla julklappar vara inhandlade(?) Blev en hel del kläder till barnen också, så det var rena rama julaftonen för barnen i morse.

Vi kom hem till förorten vid halv tolv på natten.Trötta med energiboostade till tusen.

Jag och Amie är verkligen ett dreamteam.Vi har svart bälte i shopping båda två  Finns ingen jag har roligare med.


Nästa resa planerades lite smått i bilen.Men den är hemligt än så länge   

Vacker vy.På väg söderut.

 




  

 
 
Ingen bild

Jenny

4 december 2011 17:06

Vi gjorde samma resa i september (5 tjejer)... fast jag missade bilresan ner eftersom jag bor där jag bor :) Det är ju halva nöjet att sitta i bilen och snacka... utan barn och karlar! Hoppas ni gjorde några bra fynd!

 
Niklas Persson

Niklas Persson

5 december 2011 14:10

6½ timme... My lord!! Var där med min fru två gånger i höstas. En gång var ju dock alla tre barnen med då blev det två timmar.

Sen var vi där med bara lilleman, då var vi där tre och en halv. Men då var jag rätt mör. Då har jag ändå inget emot att gå i affärer.

Men 6½, nej då hade jag nog kroknat och krävt en mycket bra muta för att klara av det...

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Therese Gustafsson

5 december 2011 15:09

Haha.Ok.Men det var inkl.lunch.Till vårat försvar :)

 
Niklas Persson

Niklas Persson

5 december 2011 15:16

Säkert en låååååglunch då... Säg som det är, en macka stående vid kundvagnen. Avklarat på 3 minuter och 37 sekunder...;-)

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Therese Gustafsson

5 december 2011 18:03

Jag erkänner inget. What happens at Ullared, stays at Ullared :)

 
Niklas Persson

Niklas Persson

5 december 2011 20:12

ha ha ha ha ha!!!
Låter bra!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards