Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Svensk grammatik.

Av Therese Gustafsson - 12 december 2011 10:30

Dotterns framsteg med att skriva, läsa och stava är enormt.Blir lika imponerad, av hur snabbt barn lär sig saker.


Allt registrerar hon.

Tyra-Mamma, där står det God jul, så stavar hon G o d j u l. Man märker att det övas på dagis för hon går även runt och säger hur man uttalar bokstäverna. T tttttttt (alltså inte T:e, som det låter).Går hon runt.Eller K kkkkkk. så sött.


Dock så är det inte alltid så lätt, inte för mig heller, att förklara..

Igår sa hon.

Tyra- Jag vet vad ljus börjar på.Det börjar på J (jjjjjj)

Jag:Näää.Det är lurigt förstår du, det börjar nämligen på L.Ljus

Tyra-? funderar....Tänker..??.Jus.(Ja varför inte liksom??!!)

Barn tänker så logiskt och så är det inte alltid.Jag tyckte nästan synd om henne.Tokrörigt ju, och hon tittade på mig som om att jag ljög (jög)

För att ytterligare röra till det så började jag att förklara om hjul och jul.Det stavas olika, betyder olika (men det förstår hon) men uttalas på samma sätt?

Det är inte lätt.

Men klok som en bok är hon.Min fina tjej.Jag är så stolt över dig.Hoppas att du känner det.   

 

Sommaren 2011 Bilfärjan.



 
 
Angelica

Angelica

12 december 2011 11:14

Du är elak ;-)

http://hardworkingwife.blogg.se

Therese Gustafsson

12 december 2011 11:17

Nähä!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards