Alla inlägg den 9 januari 2012

Av Therese Gustafsson - 9 januari 2012 19:21

Så var den arbetsdagen över.Det var överlag en ganska jobbig dag.Vill inte klaga, men inte heller ljuga. Jag har gjort allt som förväntats av mig på jobbet, men hjärtat har inte varit med, och jag har känt mig lite låg. Jag har suttit och jobbat, men inte varit där.Förstår ni?Det är bara bieffekter av ledigheten och snart är jag inne i dom rätta gängorna.

Jag åkte och hämtade barnen vid tre. På Noels avdelning så möttes jag av en glad och kramgosig Noel.

Då jag kom till Tyras avdelning möttes jag av rullande ögon...Hon var verkligen inte redo att följa med hem.Det var hon såklart tvungen att göra ändå.Men sur var hon, det gick över. Och jag är såklart glad att dom trivs så bra att dom vill stanna kvar.Jag till och med förstår det, vi har en kanonbra förskola! Vill helst aldrig att dom ska sluta där :)

För att muntra upp mig lite så köpte jag två pack vita tulpaner på väg hem från jobbet. Jag blir glad av blommor (Notera!!)

Det blir inget bad.Eldat sedan klockan fem i eftermiddags och nu är klockan halvåtta och jag fryser inte längre, tvärtom.

MEN det blir scones och te.

Tjohopp!


 

Vintervita såklart!

Av Therese Gustafsson - 9 januari 2012 15:00

Vi kom upp klockan tio över sex denna morgon.Allt gick bra, ända till vi skulle klä på oss ytterkläderna, då börjar Noel att protestera. Han upprepade flera gånger att han inte ville till dagis, han sa till och med att han var sjuk "jag är sjuk" och så snörvlade han lite. Stackars liten. Det är tufft att komma tillbaka då man varit ledig i två veckor.Jag fattar det.

Tillslut kom vi iväg.

Jag fryser.Det är svinkallt ute och inne på kontoret är det också kallt.

I eftermiddag ska jag:

Kramas mycket med barnen.

Tända en brasa.

Laga mat, och äta den.

Bada barnen

Läsa saga för barnen och kramas lite till innan dom somnar.

Tappa upp ett hett bad åt mig själv och koppla av. 

Tända en till brasa.

Baka scones och fika med en kopp te.

Lägga mig under täcket och soooova.

Skönt!

Ovido - Quiz & Flashcards