Alla inlägg den 25 januari 2012

Av Therese Gustafsson - 25 januari 2012 17:11

Tyra sa uppgivet "Mamma, jag  kommer aaaaldrig att bli kär igen. Tidigare var hon kär i en kille på 7 år, som är ett barn till våra kompisar. Men han ville vara "fri" men han lugnade henne med att säga, att han inte var kär i någon.Gullunge, han ville inte såra hennes känslor.Så då sket hon i att fortsätta att vara kär i honom, sunt, hon går vidare.

Jag berättade att 7 åriga pojkar är svåra....

Jag lugnade henne, och sa att hon kommer att bli kär igen...och igen och kanske igen.Andra kommer att bli kär i henne.Kärleken finns för alla och att hon inte behövde oroa sig över det nu.


Jag inser att hon kommer att bli kär, få sitt hjärta krossat, gråta och tro att livet är över (förhoppningsvis då hon är äldre än 6 år)Och vet ni, det är inte ett skit jag kan göra åt saken....

Men det jämnar nog ut sig.Hon kommer nog att slakta några hjärtan på vägen...


                                 


Av Therese Gustafsson - 25 januari 2012 15:02

Usch vilken läskig dröm jag hade inatt. Inte om monster, barnarövare eller att någon hemks sjukdom med dödlig utgång.


Nej, jag drömde att jag var gravid!!

Det är inte så att jag har haft dåliga graviditeter, tvärtom.Båda mina graviditeter med barnen var toppen.Jag mådde illa och kräktes till en början, men efter halva tiden mådde jag prima och jag hade bara en bebismage och jag gick upp sammanlagt 13 kilo med båda.Jag var smidig och hade inga foglossningar eller annat besvär.

I min dröm mådde jag också bra, men jag hade en sån panik! Jag ville inte göra abort, men jag ville inte behålla barnet.Jag var uppjagad, och sa flera gånger till R  Jag måste göra abort.(i drömmen alltså) Jag måste göra abort...


Det ser jag som ett ytterligare tecken på att jag är sååå klar med det! No more bebisar!

Anledningen till att jag kände sådan panik var nog att jag vet hur jobbigt jag skulle tycka det var att ha en bebis igen, och då var både Noel och Tyra små änglar som bebisar. Sov, åt och sket.Ingen kolik, inga timslånga vaknätter med skrik, dom skrek nästan aldrig, brösten funkade till allt!


Men ändå.Efter förlossningen ajajajaj!!! Ni vet vad jag menar, och jag behöver inte gå in något mer på det, men en fråga:Hur tänkte gud där? Att något så stort som ett bebis huvud ska kunna ut ur...Jag slutar nu.


Amma, ajajaj i början, jag vet att jag grät så tårarna sprutade då jag ammade Tyra, det var som flickan hade rakblad i munnen.Ränna till BVC stup i kvarten, byta miljoner blöjor,kräks (Alltså att bebisen kräks, jag kräks inombords) Bära.Sitta med bebis i knäet då man äter. Lite sömn eftersom att man ska fram med tuttarna stup i kvarten nattetid.....Okey, jag glömmer allt det gosiga och mysiga.Men jag ser inget av det nu...Tyvärr, jag är alldeless för nära den tiden.Noel 3,5 år.

Den där drömmen förföljde mig hela förmiddagen.Sjukt att vissa drömmar påverkar en så?

Som tur var, så var det bara en dröm.Phjuu


Ovido - Quiz & Flashcards