Alla inlägg den 28 januari 2012

Av Therese Gustafsson - 28 januari 2012 21:14

Sov på soffan inatt. Nej jag har inte blivit utkastad från sovrummet, men min klena kista gjorde att jag hade ont, så jag förmådde mig inte att kliva upp.Vi pratar förlossningsvärkar-ont, i alla fall som jag minns det.Drog bara filten över mig och sov. Idag har det dock varit okey, men jag vågar inte riktigt äta som vanligt..


R och N var iväg och åkte skridskor på förmiddagen och jag och T var tillsammans. Vid ett fick hon hit en kompis och dom lekte.Jag var tyvärr tvungen att bli arg, då dom trotsat något jag hade sagt nej till. T kom och frågade om dom fick gå ut och åka pulka, vi har en liten sluttning utanför huset där man kan åka, men eftersom att kompisen inte hade ytterkläderna med sig, så sa jag nej. Jag hör hur det viskas, sedan trappsteg i trappan, och tystnad.Jag börjar att ana ugglor i mossen, tittar i halen och ser att deras skor är borta.Jag älgar ut i bara tofflorna och frågar vad dom håller på med? och bad dom komma in igen. Bertättade att jag blir besviken för att dom struntade i vad jag sa, och att man aldrig, under några omständigheter bara får försvinna ut sådär, och att det dom gjorde var fel. T, den lilla.....skyllde ifrån sig på kompisen.Jag sa att även om det var så, så ska hon stå på sig och säga nej i sådana fall och att båda har gjort fel, och att jag vill att dom ska lyssna..Skitungar.


Idag var T´s första dag på termin 2  på gymnastiken.Kul för henne att komma igång igen.


Vid halv fem så åkte jag och R och åt middag och kollade på bio.

"Hamilton-I nationens intresse" Den var bra, okey. Han är för jävla het Persbrandt.           

                         

Ovido - Quiz & Flashcards