Alla inlägg den 30 januari 2012

Av Therese Gustafsson - 30 januari 2012 19:23

Alltså vad är det med syskon? Dom verkligen älskar att hata varanadra ibland. Vissa stunder är dom supergulliga mot varandra och andra stunder så slåss och bits det...


Låt säga att jag åkt och handlat med ett utav barnen, jag ger dom en glass som "tack för hjälpen".Jag säger att det får bli en hemlighet så att inte Tyra (tex) därhemma inte blir ledsen och avundsjuk, det är onödigt.

Det första som sägs då man stiger innanför dörren är Tyra:"TYRA JAG FICK GLASS AV MAMMMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

Tyra:"MAAAMMAAAAA JAG VILL OOOOCKSÅ HA GLASS!!!!!!!!"  

Eller för att bara ta ett till exempel. Det är en fredagkväll.Noel har redan somnat och Tyra har svårt att somna.Jag säger att vi kan poppa popcorn så äter vi det i soffan.Hon tycker ju såklart attt det är supermysigt.

Dagen efter kommer hon fram och frågar mig (det är bra) får jag säga till Noel att jag fick äta popcorn med dig igår....


Vad handlar detta om? Är det en tävling? Tror det...

Av Therese Gustafsson - 30 januari 2012 07:49

Temperatur denna måndag.10 minus.Det var ju onödigt, vintern som varit så mild hittills. Men vintern är lång och det är inget konstigt att det smäller till.Att inbilla sig att det ska börja bli milt redan i slutet av januari är lite orealistiskt.

Men jag kan säga, att om jag fick bestämma skulle jag snabbspola fram till slutet av april-maj.Nu är det bara att stå ut.

Då känns det extra skönt att inte behöva gå upp tidigt och härja ut denna kalla måndag.

Jag och Noel startade morgonen med att tända en brasa och gosa i soffan.


Barnen har ledigt och jag likaså. "fröknarna" är på konferens. Jag sa till en fröken "Jamen det vore väl roligt för barnen att följa med på det"   



Ovido - Quiz & Flashcards