Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Therese Gustafsson - 31 januari 2012 19:49

Precis då man börjat vänja sig vid att vara ledig, ska man jobba igen, men inte förrän i morgon.


Denna dag var bättre än gårdagen.Jag kände mig lite piggare och jag kan förhoppningsvis räkna bort den förkylning som jag trodde var på ingång, i alla fall hoppas jag det.


Som vanligt tog jag och barnen det väldigt lungt på morgonen, det är så skönt att kunna göra det och inte känna att man ska iväg.Speciellt dessa kalla dagar..Jag fryser i princip hela tiden och det är alltid tofflor och kofta på.


Klockan halvett hämtade vi upp mormor och sedan åkte vi till lek och bus i Infracity. Barnen tyckte det var roligt och vi stannade i två timmar, självklart blev det fika.

Då vi ändå var i krokarna passade vi på att kolla in den nyöppnade Miobutiken.Även om en soffa inte är högst upp på listan över saker vi behöver, så kan jag ändå inte låta bli att vilja ha en ny, och jag vill hävda att vi kanske snart behöver en. Våran soffa har blivit tvättad så många gånger att den nästan har släppt i sömmarna.NEJ  jag kommar aldrig, under några omständigheter köpa en skinnsoffa.. Men en flicka kan väl få drömma om en ny soffa, det kostar inget...


Ok, N hade inga skor på sig....   Sorry, hann inte se förrän skorna var uppe, och då hade jag sagt "inga skor i sofforna" Man glömmer så lätt.Det var torra skor i alla fall..

 

Allt är ju relativt, men faktum är att denna var inte så dyr. 10´900:- Och hela familjen kan nästan ligga raklånga i den.BRA

Snälla lilla mamma fick följa med oss hem på middag sedan. Jag hade flörtat till mig barnpassning för att jag skulle kunna spinna mellan 18-19.Snälla rara mamma ställer alltid upp, och jag är så glad och tacksam över det.


Gäller att ha kvar lite barnasinne..

 

Snart dags att knyta sig tror jag.I morgon ringer klockan kvart i sex, jobb jobb...





Ovido - Quiz & Flashcards