Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Therese Gustafsson - 4 januari 2012 22:05

Just denna morgon, efter att jag varit vaken sent på natten för att se på hockey.Då väljer Noel att vakna tio över sju.Jag var så trött, då han sa -Mamma gå uuuupp, trodde jag faktiskt att min sista stund var kommen.Nu dör jag.Jag förflyttade mig dock bara till soffan och slumrade vidare en stund.Skönt


Vid elvasnåret så åkte vi till frisören med Noel.Alltså den pojken, han kommer inte att få några problem med att få tjejer.Finns ingen som är så charmig, naturligtvis charmade han frisörskan. Är så glad att han är min son.Han är så fin!

Gick hur bra som helst att klippa honom, såklart fanns en muta med.Godis

Vi åt lunch då vi kom hem och sedan så åkte vi till Pia och hennes småkillar.Barnen fick leka och vi fick fika.Trevligt


Det är så roligt (och kanske lite tragiskt?) för att våra barn, dom har ju knappt befunnit sig i en lägenhet (Pia med familj bor i lägenhet). Vi flyttade till huset då Tyra var 1,5 år och Noel är ju född in i det.Nästan alla vi känner bor i hus.

I alla fall så är det så spännande.

-Åhh va det ekar i trappen!Barnen i kör.Högt

Jag:Ssscch!

Tyra-Mamma, bor det olika människor innanför dom här dörrarna?

Jag:Ja.

Noel-Mamma vad är det här?

Jag: Det är ett brevinkast, Noel.

Så himla fascinerande.......Bratzen   


Min stilige pojke i frisörstolen.

Nyklippt, hemma med mutan.Choklad

     


Av Therese Gustafsson - 4 januari 2012 21:43

Igår tog jag och barnen tag i detta med granen.Den skulle ut! Den har barrat sitt sista barr.

Tidigare år så har vi tvångspressat ut den genom altandörren och det har resulterat i att det varit barr tamefasen överallt.

I år tänkte jag att jag skulle vara smart. Jag skulle kapa dom bredaste grenarna, dom som är längst ner, för att slippa allt elende. Det barras så inihelvetet ändå, men då är det iaf begränsat till ett område, och inte halva huset.

Tror ni att jag hittade sekatören? Nej.Såg? Nej.Någon form utav en tång eller avbitare?Nej. Morakniv?JA!!!

Nu visade sig dock att inte granen inte var så pass torr att grenarna bara kunde brytas av.Men efter ett gäng svordomar och ajajajaj (granbarren stack mig) och lite mer svordomar så fick jag av dom flesta grenar och granen kunde utan några problem föras ut och kastas ut på gräsmattan (där den faktiskt ligger kvar) Heja mig!!



Jo.Plastgran korsade min tanke....Men den doftar ju inget.

   

Något som först var så vackert...Vilket förfall.


Av Therese Gustafsson - 4 januari 2012 00:02

Noel håller väl sakta men säkert på att lära sig åka skridskor.Tålamodet är det lite si och så med...

Robert hade frågat Noel om han ville åka igen i morgon.Då sa han - Pappa, vi har redan åkt en gång......Pappan lär nog inte ge sig så lätt dock..

                                                    



Ovido - Quiz & Flashcards