Alla inlägg den 6 januari 2012

Av Therese Gustafsson - 6 januari 2012 22:16

Grabbarna lyckades ta guld..Starkt jobbat! Eftersom att R är den enda i den här familjen som är så pass intresserad (eller galen?) av att titta på hockey mitt i natten, så kände jag att det var okey att han fick sova lite i morse.Jag vet, jag är såååå ödmjuk.


Jag och Noel klev upp vid åtta.Jag var ändå trött, trots att man får sova längre än normalt. Efter ett tag piggnade jag till.Tyra sov vidare till strax innan nio.Skön ledighetslunk vi har kommit in i.

Sedan blev det uttråkat vid elva.Jag ringde runt, i ett försök att hitta lekkompis åt Tyra.Utan resultat. Hon fick följa med mig och handla.Massa gotte blev det såklart.

Noel och Robert åkte till ishallen och nötte skridskor.Dom åkte skridskor i ungefär tio minuter, sedan ville Noel ha en chokladboll.

Jag och dottern var hemma själv fram till middagstid.Lungt och skönt.Vilken skillnad det är att "bara" ha ett barn hemma.Det är viktigt att få enskild tid.Superviktigt för både barn och förälder.Inget syskon som ska tävla om uppmärksamheten.Är glad att jag har den möjligheten.

Vi skulle egentligen baka, men det får bli i morgon istället.Det hann vi inte med.

I morgon fm har jag tänkt att gå på ett spinningpass, det första på veckor.Hoppas att jag överlever...

 


Av Therese Gustafsson - 6 januari 2012 21:04

Något som har irriterat mig ett tag, och som jag länge tänkt att blogga om.Det handlar om Facebook. Det handlar om människor som pratar illa om sina ex, på Facebook.

Hur vidrigt är inte det? Hur omoget är inte det? Jag skulle vilja säga.Mycket!Man gör bara inte så.


Visst man kan få vara arg och bitter på sitt ex, och man kanske till och med få prata lite skit.Men man gör det faan inte på Facebook, man gör det med en vän, en vän man känner väl och som man litar på, i ett privat rum med ett glas vin om det behövs?

För visst kan jag förstå behovet att ventliera skit man har gått, eller går igenom. Men jag skulle aldrig någonsin, och med sådan brist på respekt, prata illa om någon jag har haft en relation med.

Något har ju den personen gett mig.Någon gång har det ju varit bra mellan två människor.Kärlek.Ömsesidig respekt.Närhet.Intimitet.värme.Stöd.Graviditeter.F
örlossningar.Barn.....Ska jag fortsätta?


Bara för att nu relationen/äktenskapet "sket" sig så ska man inte spotta någon människa i ansiktet.Oftast kanske man gör sådana "utspel" då man fortfarande har öppna sår, är arg och besviken eller sviken.Men ha i åtanke, att vissa beteenden kan vara svåra att förlåta.

Även om jag skulle vara flyförbannad på R så skulle jag aldrig, n å g o n s i n göra något så vidrigt! Han har gett mig massa fina år. (och förhoppningsvis fler) Och det finaste jag har.Våra barn. Jag är honom för evigt tacksam för det! Och jag skulle aldrig smutskasta honom på det viset!


Nä, lägg ner! Det blir inget annat än patetiskt! Och av mig får ni inga sympatier.Oavsett vad ditt ex har gjort. Det är ändå du som ska stå bakom orden, och leva med dom.För alltid.TÄNK PÅ DET!

Aldrig har denna bild varit mer lämplig än nu.

 

Åh vad skönt det var att få det sagt

Ha en fortsatt bra fredagkväll (fast det känns som lördag)

Hå och hej från en helylletjej.Not

Ovido - Quiz & Flashcards