Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Therese Gustafsson - 8 januari 2012 20:36

I morgon blir det jobb för mig och förskola för barnen. Vi har varit lediga i två veckor nu, i vanliga fall brukar man tröttna på att vara ledig, och man vill mer än gärna gå tillbaka till jobbet.Till det vanliga inrutade.

Men inte nu.Jag känner bara hur mycket jag kommer att sakna barnen i morgon.Jag vill ha mer tid!

Får gråta på toaletten inne på jobbet, eller nått. Eller så sväljer jag och räknar timmar.Tar på mig allt jobb jag bara kan och blockerar alla jobbiga "saknar ihjäl mig tankar" OCH tänker att jag faktiskt har det bra som haft den ynnesten, att få varit hemma och tagit hand om mina ungar i två veckor!Lyx!! Även lyx att ha ett jobb att gå till.Eller kanske inte lyx.Men bra att ha ett jobb att gå till. Det är absolut inge synd om mig.

Men nu kommer tankar som.Vad är koden in till jobbet?Lösenord i datorn?Ta med frukost till jobbet.Packa allt barnen ska ha med sig till förskolan.Ställ in bilen i garaget, så jag slipper stå och skrapa som en dåre i morgon. Vi ska upp zattans tidigt och förhoppningsvis tar både jag och barnen det bra.

Tillbaka till vardagen.

Åh herregud.

R är på hockeyträning och jag ska äta lite ostbollar.Sedan är det nog med det slarvet!!


Av Therese Gustafsson - 8 januari 2012 19:35

Innan jag gick och la mig igår så var jag tvungen att ställa klockan, första gången på väldigt länge.Förstår ni att man måste ställa klockan på 8:00!? Och inte nog med det, så kör jag på snooze.Det kommer att bli mycket intressant i morgon då den ringer klocka 05:45...

Idag skulle vi äntligen få gå och se på Disney on ice. R hade tänkt att gå med Tyra först, utan oss. Så hade ordnat med biljetter långt innan.

Men sedan fick även Noel biljetter av sin mormor i julklapp.Tanken var att jag Noel och mormor skulle gå.Fick dock ett tråkigt samtal av henne igår, hon var förkyld och kunde inte följa med.Trist, men vad gör man.Barnens farbror, Rille fick snällt hänga med istället.

Det blev lite jäktigt innan vi kom iväg vid halvtio, men vi kom iväg i bra tid.

Som vanligt då man ska till globen så är det struligt och många bilar i slow motion...Vi hann i tid.

Då vi skulle sätta oss, säger Noel -Jag vill åka hem, när ska vi åka hem? Hmmm hur ska detta gå nu då? Det gick bra och så fort föreställningen började satt han som klistrad, i och för sig i mitt knä, men han satt och tittade i alla fall.

Tyra ville sitta med sin farbror och det är klart att hon fick.Dom hade bättre platser och jag tror att det var rätt att hon fick det.Hon uppskattar detta med prinsessor mer än Noel.


Jag som är lite blödig och känslosam började ju nästan att gråta för att det var så vacker.


Självklart skulle ju barnen vara klädd för tillfället.

                                              

                  



Ovido - Quiz & Flashcards