Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Mammas pojke.

Av Therese Gustafsson - 2 januari 2012 20:36

Noel är och har alltid varit väldigt mammig. Det är kanske inte så konstigt eftersom att jag är den personen som alltid har funnits vid hans sida, varit föräldraledig och tagit dom flesta sjukdagar och så vidare.

Ändå är R en väldigt närvarande pappa.Men pappa får inte göra n å g o n t i n g. Alltid mamma.A l l t i d.

Jag vet att det mesta brukar lösa sig med tiden och det kommer naturligt att ändras.Men han är ändå 3,5 år och ingen bebis.


Jag börjar dock att lessna.Inte för att det är jobbigt, utan för att det känns som att jag "missar" lite av Tyra, eftersom att det hittills blivit så att R har läst sagor för henne och jag för Noel.Jag vill vara med henne också. Så nu har vi tänkt att "ta tag" i detta. Lillkillen styr och ställer, och samtliga familjemedlemmar ska dansa efter hans pipa.

Det är en pojke med stark vilja och en uthållighet som inte är av denna värld.Han ger sig aldrig! Så lätt lär det inte bli. Men protester det får man räkna med då man ska få till en förändring.Inget konstigt, men väldigt jobbigt för mammas blödande hjärta.Bara att stålsätta sig och inse att man faktiskt gör det för hans skull också.Han vet bara inte om det än.


I alla fall. vi informerade Noel om att pappa skulle läsa saga ikväll, och mamma ska läsa för Tyra.Natruligtvis utbröt total panik och han skriker rakt ut -Nej inte pappa, mamma!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han skriker sig svettig och hes. Ok, då vek jag mig liiiite.Jag går med på att läsa för honom också.Ni ska inte tro att det tar slut där.Då ska jag läsa för honom FÖRST! Jag försöker först att stå på mig och säger att jag ska läsa för Tyra först, för att hon ska få känna sig lite prioriterad och inte ska behöva stiga åt sidan.Återigen protesteras det högljut. Då säger Tyra -Mamma, läs för honom först och så kommer du in och läser för mig sen. Ja, så fick lillebror som han ville igen. Men jag sa till Tyra att det var stort av henne att säga så. Men det irriterar mig lite att hon får vara "duktig" Ni vet, som flickor "ska vara"


Efter avslutad sagostund så vill han naturligtvis att jag ska ligga kvar, men jag sa god natt, pussade och kramade om honom och gick in till Tyra.Det kommer några klena protester, men jag gick och läste för henne.

Då ställer han sig och knackar på Tyras dörr, jag fortsätter att läsa. Notera att R hela tiden är i närheten, så att ingen tror att jag stänger ute honom helt ensam. Efter ett tag öppnar R och Noel dörren.R säger - Noel vill bara säga en sak.Jag säger okey. Noel -Mamma, tycker inte du om mig? Och så hundvalpsögonen påkopplade.Jag svarar -Klart att mamma tycker om sin lille pojke (och det vet han om) Sedan blir det kram och pusskalas och Noel går och lägger sig i sin säng och somnar.Vi får se hur allt går i morgon.

Charmtrollet.

 


 
 
Angelica

Angelica

3 januari 2012 07:59

En sån liten jäkel :-)

http://hardworkingwife.blogg.se

Therese Gustafsson

3 januari 2012 08:26

Jag vet ;)

 
Niklas Persson

Niklas Persson

3 januari 2012 08:05

Jobbigt!!!

Jag tror ju det enda ni kan göra är att stå på er. Lära honom att ni bestämmer och som ni säger blir det. Så han inte kan sura, grina eller vara arg för att få sin vilja igenom, då gör ni varken er själva eller honom en tjänst...

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Therese Gustafsson

3 januari 2012 08:24

Sant! Bara det att man viker sig ibland för att man har ett mammahjärta som blöder för pojken.Men å andra sidan tror inte jag att detta är något han behöver söka hjälp fär senare i livet :)

 
Niklas Persson

Niklas Persson

3 januari 2012 09:28

Jag vet hur det är... Pappahjärtan blöder dom med... Testa sen att vara varannanveckas förälder, det gör hjärtat en mer blödigt!

Det tror inte jag heller!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pia

3 januari 2012 17:41

Vi kör varannat barn varannan dag. Går ganska bra. I bland försöker de bestäma vem som ska natta vem men vi står på oss. Jag kanske är lite tuffare med detta än vad du är. Jag är nog mer envis och ger mig inte. P ger sig mycket tidigare för han orkar inte med att de skriker. Jag brukar gå in och pussa och krama dem efter de har lungnat ner sig. Så tyvärr så om du vill ha en ändring så får ni stå på er. Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards