Direktlänk till inlägg 5 januari 2012

Kalas!

Av Therese Gustafsson - 5 januari 2012 20:43

Ibland måste man vara lite bestämd och bestämma åt barnen. Speciellt med vår tjej. Ni vet, lite "putta ungen ur boet" eller nått åt det hållet. Få dom att mogna, och att dom ska lite på deras egna förmåga.Förstår ni?

Idag var det kalas på barnensdjungel. För er som inte vet vad barnensdjungel är, så kan jag säga att det är ett lekland för barn. Min åsikt är att det är ett vidrgit ställe. Men jag förstår att man väljer att ha kalas där, av praktiska skäl.Men jag gillar inte stället.Tyvärr.Det är sunkigt, högljutt och dålig luft.Men barnen verkar älska det och det är kanske det viktigaste.


I alla fall hade jag informerat Tyra om att jag inte kommer att stanna kvar, utan att hon får vara där själv med kompisarna och mamman och pappan till födelsedagsbarnet.Ok säger hon, nemas problemas....


Till vi kommer dit. Det går bra till en början,jag är kvar och står och pratar med några föräldrar.Då jag ska gå så blir det pipigt och lite krokodiltårar kommer. Då ska ni inte tro att jag är en så där snäll mammal som stannar. Jag är nog lite "hård" där kanske vissa tänker.Jag gav henne två val. Antingen är hon kvar där och har roligt, utan mamma, eller så får hon följa med hem, och hoppa över kalaset. Hon ville vara kvar och hon stannade kvar och jag gick. såklart att det sved lite i mammahjärtat.Men jag känner henne och jag vet att då hon väl plockar fram modet brukar hon sträcka på sig och blir mognare.Liksom "jag klarade det fast jag inte trodde" Ja ni vet.

Hon är ju faktiskt också snart 6 år. Nä, jag vill att hon ska känna sig trygg i sig själv, och jag försöker att lära henne att göra just det.Självständighet.Hoppas att jag lyckas.Hoppas att jag gör rätt? Det är inte alltid lätt att veta vad som är rätt och fel.Jag går på "gut feeling"

Kalaset var mellan klockan 17-19 och jag hade inte handlat eller ätit någon middag och resten av klanen väntade hemma, så jag "kunde" inte stanna av den anledningen heller. Så jag handlade och åkte hem och mulade lite tacos, sedan åkte jag tillbaka och satt och pratade med andra föräldrar som var kvar. Så man kanske kan säga att vi kompromissade lite, jag och Tyra.Hon fick vara kvar en stund själv, och jag var där en stund.Perfekt!   

Och då jag kom så lekte hon för fullt och hade roligt, precis som jag misstänkte.

Fina lilla tjej.Älskar dig, busfia.

 


 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

6 januari 2012 09:27

Perfekt lösning!
Jag försöker också utmana lilltjejen på det sättet. Hon har helt plötsligt blivit rätt harig. Bestämmer hon ska sova hos morsan om 4 dagar och varje kväll när hon ska sova ångrar hon sig och på morronen ångrar hon sig igen och ska sova hos farmor.

Sist nu så sa jag att bestämmer du med farmor får du inte ångra dig. Hon försökte men jag höll fast vid att hon hade bestämt och då blir det så. Gick ju toppen att sova hos farmor!

Så jag tror man ska vara hård!

Söt liten tjej, och söt större tjej också för den delen!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Pia

6 januari 2012 20:08

Helt rätt. Jag gick oxå brukar inte sitta där för Min kille han bara älskar detta ställe. som förälder så tycker jag det är dö trist. Men jag handlade lite sedan orkade jag inte åka hem i gen för att sedan åka tillbaka och hämta honom så jag satt där en stund och pratade med dem andra och såg hur Tyra och de andra tjejerna sprang/satt omkring för sig medans killar irradeom krung som galningarana. Men alla var glada och nöjda. Så du gjorde jättebra. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards