Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Går bort!

Av Therese Gustafsson - 6 januari 2012 21:04

Något som har irriterat mig ett tag, och som jag länge tänkt att blogga om.Det handlar om Facebook. Det handlar om människor som pratar illa om sina ex, på Facebook.

Hur vidrigt är inte det? Hur omoget är inte det? Jag skulle vilja säga.Mycket!Man gör bara inte så.


Visst man kan få vara arg och bitter på sitt ex, och man kanske till och med få prata lite skit.Men man gör det faan inte på Facebook, man gör det med en vän, en vän man känner väl och som man litar på, i ett privat rum med ett glas vin om det behövs?

För visst kan jag förstå behovet att ventliera skit man har gått, eller går igenom. Men jag skulle aldrig någonsin, och med sådan brist på respekt, prata illa om någon jag har haft en relation med.

Något har ju den personen gett mig.Någon gång har det ju varit bra mellan två människor.Kärlek.Ömsesidig respekt.Närhet.Intimitet.värme.Stöd.Graviditeter.F
örlossningar.Barn.....Ska jag fortsätta?


Bara för att nu relationen/äktenskapet "sket" sig så ska man inte spotta någon människa i ansiktet.Oftast kanske man gör sådana "utspel" då man fortfarande har öppna sår, är arg och besviken eller sviken.Men ha i åtanke, att vissa beteenden kan vara svåra att förlåta.

Även om jag skulle vara flyförbannad på R så skulle jag aldrig, n å g o n s i n göra något så vidrigt! Han har gett mig massa fina år. (och förhoppningsvis fler) Och det finaste jag har.Våra barn. Jag är honom för evigt tacksam för det! Och jag skulle aldrig smutskasta honom på det viset!


Nä, lägg ner! Det blir inget annat än patetiskt! Och av mig får ni inga sympatier.Oavsett vad ditt ex har gjort. Det är ändå du som ska stå bakom orden, och leva med dom.För alltid.TÄNK PÅ DET!

Aldrig har denna bild varit mer lämplig än nu.

 

Åh vad skönt det var att få det sagt

Ha en fortsatt bra fredagkväll (fast det känns som lördag)

Hå och hej från en helylletjej.Not

 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

6 januari 2012 22:42

Bra skrivet! Skriver under på varje ORD!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Therese Gustafsson

6 januari 2012 23:20

Lika vettig som jag med andra ord :)

 
Niklas Persson

Niklas Persson

6 januari 2012 23:26

Verkar så minsann! Inte illa!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Therese Gustafsson

6 januari 2012 23:48

Det är något du ska bära med den äran :)

 
Lotta

Lotta

7 januari 2012 20:04

Kan inte annat än hålla med i de du skriver. Fullpott! Låter nästan som om du & jag skulle kunna ha en gemensam vän som kläcker ur sig allt möjligt sånt där på fb jämt & ständigt. Tur de går att blocka viss så man slipper se de!

http://aaattol.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards