Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Så klok.

Av Therese Gustafsson - 17 januari 2012 11:44

Jag vet varför jag gifte mig med Robert.Han är min raka motsats.Och med det, säger jag inte, att jag inte är okey.För det är jag!

Men ibland kan det nog vara bra med olikheter.

Han är lugn.Jag har temperament.

Jag har en tendens att brusa upp och stressa, över småsaker, i synnerhet över saker här hemma.

Han brusar nästan aldrig upp och är alltid kolugn.Alltid och oavsett. Tror faktiskt aldrig jag har sett honom stressad någon gång.Skulle väl ha varit då Noel skulle födas och han kommer ut helt blå med navelsträngen runt halsen..Men annars, aldrig.

Han har ett stort tålamod.

Jag har ett litet, men jag övar mig, varje dag.

Han funderar länge över saker.

Jag är pedantisk.

Han är inte det..Bara ibland :)

Jag beslutar mig snabbt, även om det är ett fel beslut..

Sedan är han klok.

Det är jag med, men kanske inte alltid om beslut som innefattar mig....


En gång då jag jagade upp mig över att jag inte hade hunnit städa allt som jag ville, säger R.Kanske lite smått irriterad över mitt överdramatiska tillstånd..

"Fokusera på det du har städat, inte det det som inte är städat"

SANT!


 
 
Niklas Persson

Niklas Persson

17 januari 2012 13:00

Smart kille!

Men det gäller ju i alla lägen! Speciellt då du är stressad, Fokusera på det du har gjort och inte det du inte gjort!

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Therese Gustafsson

17 januari 2012 13:13

Mmm.Jag försöker att lära mig..

 
Niklas Persson

Niklas Persson

17 januari 2012 16:41

Bra bra!

Så vad har du gjort som är bra idag då?

http://farbrorn.bloggplatsen.se

Therese Gustafsson

17 januari 2012 18:03

Inget!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards