Direktlänk till inlägg 27 januari 2012

Magstrul.

Av Therese Gustafsson - 27 januari 2012 09:58

Igår var jag så glad över att jag har "lagt om" min kost,alltså kör mer åt GI-hållet, och helt lagt av med socker.Jag känner mig redan piggare och mår bra i kroppen.

Inser dock att jag måste ta det lite lugnt med fibrerna....


Jag har kanske haft magkatarr två gånger tidigare i mitt liv.Det är inget roligt, alls!

Redan i måndags kände jag att det var något på G.Hade lite strul då jag åt, men det gick över och jag orkade att spinna. Sedan var det en annan kväll, minns inte vilken, så hade jag lite känningar men det gick över.


Barnen ville äta pannakaka igår och det fick dom, jag bestämde mig för att äta bacon och äggröra. Då man har känningar på att magkatarren är på gång är det inte bra att äta fet och salt mat. Synd att jag just igår glömde det...... Dra åt helvetet vad ont jag fick...Låg i soffan medans barnen kollade på bolibompa och led och slumrade och vaknade, om vart annat. Ligger i fosterställning och måste man gå, så går man som en fällkniv.


R var och tränade och kom hem vid sju på kvällen... Då barnen skulle gå och lägga sig så gjorde jag detsamma.Noel fick sova i vår säng, helt mot mina principer, men har man så ont i magen så insåg jag att det var lättast, och har man ont, så åker alla principer och strul ut med badvattnet!!

R la Tyra. Noel var så söt och strök mig över magen och sa "stackars mamma som har ont i magen" Så himla söt. Då inser man att dom apar efter det man själv gör, då barnen har ont i magen, och dom vill gärna klappa och ta hand om sin mamma.Då blir man extra stolt över vad man åstadkommit.Empati är viktigt tycker jag! Eftersom att jag somnade till på soffan innan så hade jag ganska svårt att somna om i sängen...

Okey mat på pappret...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards