Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Slut på helgen..

Av Therese Gustafsson - 29 januari 2012 20:57

Men ändå inte. Barnens förskola har stängt nu, måndag och tisdag. Eftersom att jag har ganska många semesterdagar kvar, och gärna vill ta ut dom innan dom "brinner inne" Vi får spara max 5 dagar per år.

Därför är jag ledig. Känns ganska skönt att få lite ledighet med barnen, förlänga helgen. Vi ska nog hitta på något skoj.


Det är helt uppenbart att jag inte ska titta på sådana brutala filmer, som tex Hamilton. Inatt drömde jag att min Hamilton (R, alltså) dog. Fy vad läskigt det var.Jag vaknade svettig och med tårar i ögonen, jag tittade på R där han låg brevid mig i sängen och sov, och tack och lov levde.


Idag tog vi det lugnt till en början. Barnen ville ut och åka pulka utanför huset direkt efter frukost, och det gjorde dom också.Jag åkte och spinnade vid halv tolv.

Sedan skrev jag matlista och drack kaffe. Klockan fem i två, blev vi påmind via en pappa på FB att T skulle på kalas idag, klockan två!!!Jag bad T hämta inbjudningskortet.Det gjorde hon, och ja där står det 29 januari kl.14-16 FAAAN!


Jag, som fortfarande sitter i träningskläder, pekade med hela handen och sa åt R att åka med T snabbt som faan och köpa present och sedan köra henne till kalaset, jag ringer Johanna, mamman till kalasbarnet, och säger att ni blir något sena, men att hon kommer.

T tog det bättre än jag och R, såklart får JAG hela skulden för händelsen. "jamen du tar ju inte posten!" Så numera skiter jag i det, nu får R ta in posten.Jag gör fan nog ändå.Jag blev sne för att jag ska tamefaan ha koll på allt i detta hus.T står och bevittnar hela charaden, som tur är så bråkar inte jag och R i vanliga fall..Nu är det bra igen.T kom iväg.Hon hade trevligt och allt blev bra. Så olikt mig bara.Jag brukar ha koll på sådant, och jag visste att hon skulle på kalas, jag trodde bara att det var nästa söndag..

Blev lite tvätt och städning också...Same old..





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards