Alla inlägg den 2 oktober 2011

Av Therese Gustafsson - 2 oktober 2011 21:28

Igår berättade Tyra att hon aldrig skulle föda barn. så sa hon, till R.Han hänvisade till mamman att förklara.

Tyra:-Jag ska aldrig föda barn

Jag: -Varför vill du inte det?

Tyra:För att Camilla (fröken på dagis) sa att det gör ont då bebisen ska komma fram.

Jag: Jo, alltså det gör ont, men det är bara en stund (Ehh typ tolv timmar med första, det sa jag inte) sedan går det över då bebisen har kommit fram, berättade jag.

Tyckte inte att information som att moderkakan som ska ut, sprucket underliv, nål, tråd och babianarsle var nödvändig. Mormorrollen är i riskzonen.Här skulle glamouriseras..

Jag förklarade att det är det mest underbaraste som finns att föda barn och man blir så glad då man blir mamma, så även om det gör lite ("lite") ont så är det värt den smärtan.

Vet inte om jag lyckades övertyga henne? Men hon ångrar sig nog   

Av Therese Gustafsson - 2 oktober 2011 21:12

Då var det rensat och rent i garaget. Lite annat crap rykte också. Men nu är väl barnen lite smått traumatiserade. I princip allt som kastades på släpet var " Neeej kasta inte deeet" "NOEL titta vaad mamma ska kasta" Nåväl det har dom glömt snart och det är förmodligen inget dom kommer att behöva söka för senare i livet.


Även om det är skönt att få rensa ut, och man får vara glad över det man hinner med.Så sitter ändå känslan,att man vill rodda mer.Man samlar lätt på sig en massa junk då man bor så stort som vi och även om jag inte spar så finns det fortfarande saker man bara inte kan kasta, hellre ge bort då.


Blocket får bli av, en annan dag.


Av Therese Gustafsson - 2 oktober 2011 07:25

Något som får mig att känna mig i harmoni, är att rensa upp och kasta massa skit man har sparat, ifallatt? (Det används aldrig och gör ingen lycklig)


Idag ska garaget få sig en omgång, det är ju snart dags att ställa in bilen där och som det ser ut nu så får den inte plats. Ska försöka lägga ut lite saker på blocket,även om jag vet, att det kommer att kosta mer än det smakar.Man måste vara rustad med ett stort portion tålamod, det har inte jag.Men jag ska göra mitt bästa.

Lånat släpet av svärisarna, så alltså, håll undan, för nu kan både det en och det andra ryka.Brista, here we come! Yeah!

Ovido - Quiz & Flashcards