Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Therese Gustafsson - 10 oktober 2011 21:23

Det är ett tungt ämne som snurrar i min 5 åriga (snart 6 åriga) dotters huvud nu.Döden

I lördags då jag körde barnen till deras farmor säger Tyra

-Mamma, det är så sorgligt, för att farmor och mormor kommer att dö snart, för dom är gamla.

Jag svarade henne att det är inte säkert att dom dör snart, dom kan leva flera år till, och att dom är inte så gamla.Men jag var ärlig och sa att vi ska alla dö någon dag. Då svarar hon.

-Ja, jag kommer också att dö mamma. Här svider det till ordentligt i hjärtat.Och jag säger

-Usch det vill inte jag tänka på (Berättade inte att mamma förmodligen och förhoppningsvis kommer att gå först.Hon behöver inte mer verklighet kände jag).

Då svarar min kloka dotter.

-Men mamma det är inte på länge, då jag är gammal.

 Och jag kommer aldrig att acceptera annat!


Underbara unge!

 




Ovido - Quiz & Flashcards