Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Therese Gustafsson - 3 oktober 2011 13:21

Då jag var hemma hos min kusin Sara i Sweet valley förr förra söndagen så var vi  inte bara ute och sprang (5km, men vem räknar?;) Vi fikade naturligtvis också.And let me tell ye, hon är gryyyym på att baka.Jag trodde att jag var en stjärna på att baka (ok, det är jag också) men denna kvinna har tagit det till en annan nivå:) Macaronsnivå, om ni förstår.


Fick bland annat smaka dom syndigt goda muffisen. Red velvet cupcakes. OMG!

Så nu tänkte jag att jag skulle pröva mig på det, inväntar nu då leveransen av gelefärgen(Jo, ni hörde rätt) sugarflair red extra.Sa ju att hon har taigt det till en annan nivå.


Jag är så stolt över dig, och om du någon gång funderar på att öppna det där fiket vi pratade om Sara, let me know!Nått kan jag alltid göra, du lär mig.Fan vad kul vi skulle ha! :)


måste naturligtvis påa om hennes blogg.Sockertroll Jävla begåvad kvinna!


Red velvet cupcakes.

Stal bilden från din blogg Sara, hoppas att du inte misstycker?

Kram! 


Av Therese Gustafsson - 3 oktober 2011 11:48

Vår dotter har sin absolut bästa kompis boende i huset brevid vårat.(Tack och lov för henne, annars är det bara gamlingar här och jag kan säga att jag och R är lätt dom yngsta som äger ett hus i vårat område.Sedan Grewe´s ;-) 

Det skiljer 1,5 år mellan dom,Tuva är född juni-04 och Tyra Jan-06 men dom har så kul tillsammans och leker nästan jämnt,bra och bråkar aldrig, kanske att det beror på att dom inte är samma ålder?

Vi kommer bra överens med föräldrarna också.Dock är det en sak vi ser olika på, som tex då det kommer till vad som är ok vid t ex måltider.I vår familj ser jag inga problem med att Tuva sitter med oss då vi äter, eller och om hon vill så får hon gärna äta också.Jag tycker bara att det är trevligt med sällskap hemma och att folk kommer över och hänger. Men dom tycker att vännerna ska gå hem medans Tuva äter?

Jag har funderat på varför det är så (har dock inte frågat). Äter hon kanske inte ordentligt då hon har sina kompisar hemma? På den punkten är vi tydliga med Tyra, att det är ok att Tuva stannar då vi äter, men då ska hon äta också, inte stressa.Det har inte varit några problem.


Nu är det inte direkt några avstånd att gå hem.Men då Tyra trillar in genom dörren och säger att Tuva ska äta och att hon inte fick vara kvar, så kan jag inte låta bli att störa mig lite på det. Inte till den punkten att jag ser det som ett problem och måste "ta upp det" men bara att vi tänker olika och att jag kanske är lite mer liberal i den frågan? Detsamma gäller om Tuva vill sova över här, då ska det planeras och strulas.Jag är mer för spontanitet.

Man ska låta andra hänga hemma hos en.Dessutom tror jag att det kommer att lära mina barn att vara gästvänliga och sociala människor. Min åsikt :) Alla har vi olika regler och sätt att se på saker och ting.


Tjing!

Ovido - Quiz & Flashcards