Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Nutellacupcakes

Av Therese Gustafsson - 17 oktober 2011 17:37

Så roligt att få tillbaka lusten att baka igen, den försvann ett tag men nu är jag på banan igen.KUL

 



NUTELLACUPCAKES.

12 st.

3 ekologiska ägg.

2 ½ dl strösocker.

1 tsk vaniljsocker

100 gr smör

1 dl mjölk

3 ½ dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

1 nypa salt

Skal och saft från en citron.


1 burk nutella

Strössel till garnering.


1. Sätt på ugnen på 175 grader

2.Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker vitt och riktigt pösigt.

3.Smält smöret, häll i mjölk och blanda det med äggsmeten.

4.Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och vänd försiktigt ner i smeten.

5.Rör ner rivet citronskal och saften av en citron.

6.Placera muffinsformar i en muffinsplåt och fyll formarna 2/3 med smet.

7.Grädda i mitten av ugnen i cirka 15 minuter.

Låt svalna helt.

8.Bred över nutella och strö över strössel.


                               

 
 
Sabina

Sabina

17 oktober 2011 18:49

Ser såååå sjuktgoda ut å jag dregglar fortfarande;)
Kanske man skulle våga sig på att baka sådana själv någongång då hockeykillarna är hemma så jag kan få lite hjälp med sessan;)

Kraaaaaaaaaaaaaam//Sabina

http://grewe.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards