Direktlänk till inlägg 29 oktober 2011

Kalasdag.

Av Therese Gustafsson - 29 oktober 2011 21:54

Vilken underbar dag! 

Noel hade bestämt att vi skulle gå upp redan kl.06:10.Han hade väl på känn att det skulle bli finväder, och att vi skulle ta vara på soltimmar?Vi la oss i soffan under en filt och kollade på Timmy Lamm.Jag smögsov.


Vi åt en finfin frukost, och mammisen (jag alltså) slog på stort och gjorde scones,kokade ägg och gröt. jojomensan!


Vid kvart över tio tog jag på mig träningskläderna och lite jävlaranamma och drog iväg på ett (tungt)spinningpass. Härligt sätt att starta dagen på.


På eftermiddagen åkte jag, Noel och Mia till väsby C. Vi shoppade lite present, fikade och Mia charmade Noel. Mia är helt underbar med barn och det är trist att hon inte har egna.Jag vet att hon skulle bli en så bra och kärleksfull mamma!Hon har nog allt ett litet barn kan behöva. Hoppas dock att hon kommer att bli en del av mina barns liv.Det vill jag!

Jag och Noel kom hem runt halvfem och då var det bara att byta om till kalaskläder och åka iväg till Årsta för att fira Linus (R´s kusin) som fyllde 20.Jag och barnen åkte hem vid 21 och pappan stannade kvar. Tyra verkar gå och bli risig och hon var inte alls på g, ville nästan bara sitta i mitt knä hela kvällen.


Självklart knoppade barnen in i bilen på vägen hem.Det är så mysigt och rofullt att köra bil då barnen sover.Lugnt och stilla.

Men, sedan ska man bära in dom i huset (fortfarande sovandes).Två.Själv.Dom väger bly då dom sover och jag ska upp en trappa för att komma till sovrummen.Har man tur så vaknar dom inte, medan man ska trixa av jackor, skor och kläder.I kväll hade jag tur.


Måste, för övrig säga att jag avskyr att man måste ställa om klockorna två gånger om året.Jävla påhitt! Det betyder alltså, om Noel väljer att vakna kl 06:10 i morgon också, är kl.05:10.Psykologiskt jobbigt!


Nu.Sova

Mia tog denna bild, och jag ångar att jag inte tog en bild på Mia och Noel.Jaja det får bli nästa gång.


Nöjd pojke som fick fika med favoritflickorna   


  

Noel ville att jag skulle hälsa att hans frisyr ser lite konstig ut för att han har använt mössa 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Gustafsson - 12 februari 2012 21:40

I fredags pratade jag med en kollega angående min huvudvärk och yrsel. Hon hade en kompis som också hade liknande problem, och hon gick till en naprapat och han kunde se precis vad problemet låg, och hon fick hjälp.   Jag har inga problem med var...

Av Therese Gustafsson - 11 februari 2012 16:04

Jag slog upp mina blå klockan 06:20 denna lördagmorgon, då hade jag sovit klart.Alla andra familjemedlemmar snarkade vidare.Somnade strax efter 22 igår och sov genom hela natten, med undantag då Noel ropade från sin säng.Enligt R ska jag bara ha hojt...

Av Therese Gustafsson - 7 februari 2012 19:51

Då R kom hem ikväll så hade han med sig denna till mig. Sådant uppskattas mycket. Tack fina du    Den delar vi på, nu på lördag.Jag lagar mat.                                                                                                ...

Av Therese Gustafsson - 6 februari 2012 20:18

Barnen får mig glad och le flera gånger varje dag.Dom är så underbara.För att inte såra dom, kan man inte alltid börja skratta, men tro mig ibland är det svårt..   Noel 3 år står och duschar. Noel" Jag vattnar mig" Jag" Så att du ska växa?" ...

Ovido - Quiz & Flashcards